w radio podali…

… że UE chce wprowadzić zakaz jednorazówek w sklepach. I dobrze, i jestem za. Jestem typowym spontanicznym zakupowcem. Jak mi się przypomni, to wpadam do sklepu i kupuję co potrzeba. Jeśli mam wybór zawsze wybieram torbę papierową i nawet jeśli miałbym za nią zapłacić (póki co nie muszę), to także bym ją wybrała.

W moim ulubionym samochodowym radio poproszono słuchaczy o zabranie głosu w dyskusji, O dziwo wszyscy byli na tak, co nieczęsto się zdarza. Ja natomiast pomyślałam tylko o jednym, ile jest firm produkujących te torby, ilu ludzi tam pracuje i co oni będą robić.

19 uwag do wpisu “w radio podali…

  1. Szczytny cel, tyle czy wszystko trzeba regulować dyrektywami, ustawami, regulacjami itp😦 Za jakiś czas człowiek będzie się bał oczy otworzyć rano w obawie co na to dyrektywa odnośnie porannego wstawania. A gdzie wolność świadomego wyboru?

    Ja też wybieram papierowe🙂

  2. Ja tez jestem za papierowymi, a oprocz tego, to zkupilam szmaciane torby i z nimi posuwamy na zakupy:)
    Jednak plastiku jest ciezko uniknac, gdzie sie czlowiek nie obejrzy to juz plastik.

    • szmacianych mam już kilkanaście są wszędzie: w domu, w piwnicy, w samochodzie… tylko jak podchodzę do kasy to nigdy żadnej nie mam przy sobie😉

  3. Akurat zbyt wielu w tej branży niema. Widziałem wytwórnię worków na śmieci i powiem Ci, że proces produkcji jest dość mocno zautomatyzowany, a pozostałe działy (logistyka, transport, księgowość…) nie ulegają zmianom. Ponadto nie sądzę by branża całkowicie zniknęła, jednorazówki oferowane w sklepach to tylko część produkcji. Spójrz w sklepie ile produktów jest zapakowanych w plastyki i pomyśl czy da się to zastąpić.

  4. przepraszam, że się wtrącę, ale ja akurat jestem z branży retailowej… nie dajcie się nabrać.. po pierwsze, torby papierowe to niekoniecznie mniejszy koszt dla środowiska… cały szum wokół foliowy toreb to dla mnie lobby marketów (cięcie kosztów) z wykorzystaniem nieświadomości ekologicznej i samych ekologów przy tej okazji… o których mam swoje zdanie… np; za odstapienie od protestu przy budowie Arkadii wzięli pieniądze za projekt i aranżację ogrodu na jej dachu… z którego nikt nie korzysta… : ( a gdzie oprócz P&P są jeszcze w Polsce papierowe torby dostępnę ?

    • Kaufland… dla przykładu, aczkolwiek płatne….
      Co do reszty się zgadzam, organizacje zielonych to maszynka na kasę. Podczas ostatniej wędrówki w lesie spotkałem butelkę (plastykową) po oleju silnikowym, czy ma ona znaczenie dla lasu – nie, ale ma ogromne dla estetyki i dla tego nie powinna się tam znaleźć. Ekologia jest w każdym z nas, jednak musi być świadoma, jeżeli zastosujemy nakazy to będzie tak jak z ograniczeniami prędkości: w obliczy fotoradaru 50, a dalej hulaj dusza…

    • najbardziej wkurza mnie jak idę do lasu a tam puste pety po coli itp. trudno było je przynieść jak były pełne, ważyły swoje, ale jaki problem jest w zabraniu ich z powrotem? myślę, że te rzeczy wynosi się z domu i nie świadczy dobrze o nas wszystkich….

    • to działa, jak wymiana ręczników w hotelach, gdzie w trosce o ekologię kierownictwo proponuje, aby nie wymieniać codziennie na świeże😉

      właśnie, jest papier i papier czy jeżeli rozłoży się w sto lat a nie pięćset (jak reklamówka) to to coś zmieni w perspektywie najbliższych 50 lat i możliwości zasypania śmieciami naszej matki ziemi?

      w piotrze i pawle papierowe torby są odkąd pamiętam…

    • Śmieci się nie uniknie ale należy je sprzątać po sobie i będzie ładniej. W sąsiednim bloku mieszka pewien pan, który wychodząc zabiera często swoje śmieci. Niby nic niezwykłego, jednak ten pan nie ma ochoty udawać się w kierunku śmietnika osiedlowego, wyrzuca worek ze śmieciami do śmietniczki publicznej. W zimę kruki rozszarpywały te worki w poszukiwaniu jedzenia i rozrzucały resztki wokół śmietniczki. Ot taki grzeczny i kulturalny pan.

    • ale już torba materiałowa chyba nie, prawda – a są wieeeelokrotnego użytku. Co do wspomnianych ekologów się nie wypowiadam mam zgoła inne zdanie, natomiast w każdym środowisku znajdą się nieuczciwi ludzie i tu akurat ekologia nie ma nic do tego.

Skomentuj

