Służba zdrowia to jeden wielki szwindel.

Wiem o tym od lat. Jak słyszę słowo bezpłatna, to nóż w kieszeni mi się otwiera. Co roku razem z Panem Mężem wpłacamy z tytułu zdrowotnego ok. 60 tys. złotych. W zamian nie odstajemy nic, dlaczego? Nie korzystamy. Nie da się. Kiedy chcę iść do lekarza to terminy są tak odległe, że kosmos wzdłuż i wszerz mogłabym przemierzyć. Jakość usług zatrważająca, a pokrzykujące pielęgniarki na szpitalnych korytarzach, trzask aluminiowych garów w czasie posiłków nie do przyjęcia.

Dlaczego dziś właśnie o tym?

Moja mama dowiedziała się dziś, że ma galopującą zaćmę na jednym i drugim oku, w dodatku jest cukrzykiem, a cukrzyca jeszcze jej się nie dobrała do oczu, co nie jest wykluczone. Operację trzeba zrobić szybko. Zadzwoniłam do szpitala, żeby umówić wizytę – zaoferowano mi termin w lipcu 2012 – o terminie operacji nie ma jeszcze mowy, to dopiero pierwsza wizyta. Roześmiałam się i odłożyłam słuchawkę. Co miałam robić, przeca nie opieprzę Pani, bo ona tylko odbiera telefon.

W prywatnej klinice wizytę mam umówioną na przyszły piątek, operacja pewnie w następnym tygodniu. Koszt jednego oka od 3 do 7 tysięcy. Wszystko zależy.

Moje pytanie jest następujące. Czy złodziejski system opieki zdrowotnej zwróci mi pieniądze wyłożone na maminą operację?

 

12 uwag do wpisu “Służba zdrowia to jeden wielki szwindel.

    • no własnie, bo bezpłatna to ona jest tylko z nazwy, a zabawny jest fakt, że możesz przez 10 lat nie chorować, opłacać obowiązkowe składki, a gdy zajdzie potrzeba skorzystania to własnie termin jest tak odległy, że i tak wyciagasz pieniązki z portfela i załatwiasz temat prywatnie, a z Twoich składek korzystają Ci, którzy akurat ich nie płacą. Taki bonusik od państwa 😉

    • dopóki będziemy oczekiwać, że „państwo” coś za nas załatwi nie będzie lepiej…

  1. i bardzo dobrze, ze juz w PL nie mieszkam. Moze szkocka sluzba zdrowia nie jest idealna ale zadnych pieniedzy mi nie zabiera. Leki cala rodzina ma za darmo. Owszem terminy sa odlegle ale nie az tak!!!!! Mam kilka ALE , jednak nie moge za bardzo narzekac.

Skomentuj

