Oj głupia…

… ja oczywiście! Zapomniało mi się, że konsekwencją przyjmowania teściowej na święta, jest ciężka harówka. Co prawda Pan Mąż co 5 minut mi przypomina, że będziemy tylko we trójkę, ale jak tu nie poszaleć, jak jest okazja.

Zaplanowałam:

  1. jutro zrobię bigosik, trochę więcej, żeby zaprawić w słoiczki i wykorzystać póżniej,
  2. w piątek zrobię galaretkę z kurczaka i sałatkę warzywną,
  3. w sobotę rano zrobię schab nadziewany śliwką do spożywania na zimno,
  4. oraz upiekę ciasta – obowiązkowy sernik i babkę, i jak mnie najdzie ochota to może jeszcze coś,
  5. na niedzielę: zupa-krem z kalafiora albo pieczonej papryki (raczej będzie z papryki znając mojego męża), pieczone udka z kaczuszki, pyzy (parowane kluski), żeberka pieczone z piekarnika i nadziewaną polędwicę, albo coś co urodzi się w trakcie zakupów.
  6. Pan Mąż marzy jeszcze o tatarze (a fuj! surowizna), więc pewnie w niedziele na śniadanie też nieco przyrządzimy.

A Wy? Jakie macie plany kulinarno-świąteczne?

8 uwag do wpisu “Oj głupia…

  1. A….catheringu nie przewidujesz ? Jakby co zamawiam te kaczuszkowe nóżki🙂 Mniam …
    Ja na Wielkanoc mam dyżura…:-(

    • właśnie wstawiłam babkę do piekarnika, pachnie dzieciństwem, tylko moja mama dodawała olejek arakowy do babki, nikt więcej, a dziś ja😉

  2. Smacznie u Ciebie🙂 U mnie troszkę jest na blogu, ale nie mam czasu żeby wszystko opisać , zrobić zdjęcie i pokazać Wam, ale jest tego całkiem sporo . Z ciast : makowiec, sernik, drożdżowe z konfiturą + bułeczki, keks . Mięs jest dużo schab pieczony i tradycyjnie kurczaczek, żeberka plus jakieś inne mięska które robiła Mama 🙂 Oczywiście sałatka warzywna, rosołek , bigosik i chyba wszystko, ale nie jestem pewna🙂

Skomentuj

