Dzisiaj z cyklu…

… nigdy nie mów nigdy. Pamiętacie jak kilka lat temu napisałam, że już nigdy nie wezmę się za robienie pierogów? No to się dzisiaj wzięłam, wydawało się to lepszą alternatywą niż nauka na niedzielę, na egzamin z prawa.

Dostałam od koleżanki przepis na ciasto (bez kozery mogę napisać GENIALNY). Wyszło jak marzenie, po raz pierwszy w życiu bez bólu, płaczu i steku wyzwisk…

Podaję przepis, bo wart wysiłku. Ja zrobiłam z pół kilograma mąki (w nawiasach podam ilości na kilogram):

  • 1/2 kg mąki (1 kg)
  • 1 jajko i 1 żółtko (1 jajko i 2 żółtka)
  • 125g masła (250g)
  • 200 ml ciepłej wody (nie wiem ile ;))
12 uwag do wpisu “Dzisiaj z cyklu…

  1. Wykwintne, na masełku ( i to ile!) Ale pewnie dlatego lepią się dobrze:) Osobiście nigdy nie dodaję masła i całych jajek. Pewnie dlatego nie cierpię ich lepić:) Bywa, że mnie rodzina namówi na jagodowe albo serowe, z innym farszem robię naleśniki i kulebiak, mam przy tym mniej strat moralnych:)))

  2. ja od jakichsiś dwóch tygodni… no dobra, lat… zbieram się, żeby cosik w tej kwestii ulepić… ale – nie wiedzieć czemu – mam w głowie przeświadczenie, że to niebotycznie trudne i i tak nie wyjdzie… :/ może dlatego, że u mnie w Domu Rodzinnym pierogi lepi zawsze tylko moja Babcia i tylko na Wigilię?

  3. Ja tam na tzw,,oko” robię i zawsze jest ok:)
    Podziwiam wałkowanie ciasta i wykrawanie szklankąja sie w to nie bawię.Robię z ciasta waleczek ,kroję nożem male kawałki ,opruszam mąką i na bieząco rozwałkowyuę kilka ,tyle ile jednorazowo mogę ulepic,by nie osychały zanadto.
    Taki sobei system wypracowałam i jestem zadowolona.
    Kloezanka zaś kulki z ciasta formuje i taką kulkę rozwałkowuje.
    zaś moja bratowa ,po kulunarnej szkole walkowala caly plaste ciasta,wykrawala szklanką ,na kazdy nakladala odpowiednią ilośc farszu i zasuwała dopiero w lepieniem.
    Co kraj to obyczaj:)

Skomentuj

